My Plastic Love - kommentarstråd

Kommentarer och diskussion kring berättelserna postade i Läshörnan.
Författaren till varje berättelsetråd startar också en diskussionstråd här och länkar till den från sin berättelsetråd. En tråd per berättelse, och bara trådar som hör till berättelser.

My Plastic Love - kommentarstråd

Postby Kanelte on 14 Mar 2010, 23:26

Förutom den extremt ooriginella titeln kan ni kommentera precis vad ni vill (och jag är hemskt förtjust i konstruktiv kritik). :D
My pretty doors~
Image
Minou - Kumo - Kaela
http://tea-party.bilddagboken.se
Kanelte
SD16

Re: My Plastic Love - kommentarstråd

Postby Ilkaril on 15 Mar 2010, 14:18

jag tycker den var jätte bra men jätte hämsk. jag känner igen mig ibland men inte hela vägen.
Jun (DOD Lahoo) Cloud (Tenshi Tsubaki) Haley (DD 03)Ray (Nanuri 07)
Kami (soom md Grit OE head) Kieri (Soom md grit R head)
Ilkaril
SD

Postby OldMagician on 15 Mar 2010, 22:30

Ok, jag kan förstå att det fanns de som blev chockade i din klass.

Jag tycker historien håller ihop bra, temat är mycket bra och starkt. Man får en förståelse för vad som händer, och varför hon handlar som hon gjör.

Det jag kritiserar är det sista stycket, inte på grund av resonomanget, men för att du blandar spekulation om framtid, nutid och framtid på ett sätt som ger ett haltande intryck. Om det är en möjlig framtid hon ser måste det framgå. Ett exempel är "and as I am sentenced to a lifetime in prison", som är ett konstaterande, borde kanske bytas mot "as they sentence me to life in prison", vilket blir mer spekulativt (och troigen vad de omkringstående skulle döma henne till i sina spekulationer).
Jag tror knappast heller att föräldrarna skulle kasta sig över henne, snarare åskådare eller anställda/vakter, föräldrarna skulle vara för chockade och upptagna av sonens öde.
Rättsligt skulle jag nog tro att hon skulle hamna inom psykvården snarare än fängelse, beroende på vilken rättslig hjälp hon skulle få/ha råd med. Men det är helt utanför historien.

Överlag en mycket bra skriven kort historia. :yes:
Tomomi (Obitsu Gretel), Sus (SD Annette), 蓮 - Ren (Soom Sabik), Alma (D1-FP Marlene), Opal (Soom Beryl), Bel Aeslyn (D1-FP Aeslin), Shinju (RD Fir), Tsuki (Soom Glot), Shade (IH Luna Tamer), 李霓裳夫人 (IH SE Asa); Shiomi (DM Elf 美桜); 真珠 Pearl (AR Aida)
Waiting on Rook & Lir
OldMagician
Mysig magiker!

Postby Quiet Queen on 27 Mar 2010, 22:26

Det är en stark berättelse, den gör verkligen intryck...

Den känns väldigt säker och övertygande, det enda jag skulle tänka mig kan åtgärdas är att skriva om det sista stycket - slutet är lite abrupt, och de praktiska poänger OM för fram är relevanta. Språkligt skulle en del småfel också kunna rättas...

Jag kan förstå att din klass blev lite paff - det är inte någon vanlig berättelse för en skoluppgift, och inte vad man förväntar sig att en så pass ung person som du skall inspireras till!
Image
Quiet Queen
Månhärskarinna

Postby Kanelte on 28 Mar 2010, 01:12

Tack så jättemycket för feedbacken! :D Uppskattar verkligen det, ska tänka på det ni påpekade när jag skriver nästa gång ^^
Jag håller med om att slutet kan verka lite abrupt - det kan nog bero på att vi hade en gräns för hur mycket vi fick skriva, och att jag var lite stressad med att skriva klart den så att den skulle bli inlämnad i tid :P
My pretty doors~
Image
Minou - Kumo - Kaela
http://tea-party.bilddagboken.se
Kanelte
SD16

Postby DokiDoki on 29 Mar 2010, 14:36

åh herregud vilken text! Man blir värkligen berörd! Den var både hemsk men också jätte fin!
hemma: ?-volks msd hisui, candy- obitsu 1/6 dollfie
väntar på: mera pengar och min plånboks återuppståndelse....
DokiDoki
U-Noa

Return to Bokcafét